Στο 3,3% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο

Αύξηση 3,3% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, παραμένοντας στα επίπεδα του Μαΐου 2011. Σε μέσα επίπεδα στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2011  διαμορφώθηκε στο 3,6%.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουνίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 5,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με το Μάιο 2011, παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 10-Ιουνίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 09 – Ιουνίου 10, παρουσίασε αύξηση 4,7%, έναντι αύξησης 2,7%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,3% το μήνα Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών :

  • Κατά 4,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
  • Κατά 1,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
  • Κατά 2,8% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση’ λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • Κατά 8,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
  • Κατά 1,0% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
  • Κατά 1,4% της ομάδας Υγεία’ λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.
  • Κατά 5,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
  • Κατά 2,3% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
  • Κατά 0,4% της ομάδας Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.
  • Κατά 0,2% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων
  • Κατά 0,9% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
  • Κατά 3,2% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μειώσεις των δεικτών:

  • Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά’, λόγω μείωσης , κυρίως, των τιμών στα είδη: λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φρούτα νωπά και γαλακτοκομικά-αυγά.
  • Κατά 0,7% της ομάδας Μεταφορές’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).