Mείωση τελών και κατάργηση του «Σπατόσημου» ζητεί η Ryanair

Αθήνα
Τη δημιουργία νέων βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την μεταφορά 10 εκατ. τουριστών στην Ελλάδα έως το 2017, με αντάλλαγμα την κατάργηση του «Σπατόσημου» για τις νέες διαδρομές και τη μείωση των τελών του «Ελ. Βενιζέλος» κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη, πρότεινε την Πέμπτη η Ryanair.Σε συνέντευξη Τύπου, την οποία παραχώρησε την Πέμπτη στην Αθήνα η αναπληρώτρια διευθύντρια ανάπτυξης δρομολογίων της εταιρίας, Κέιτ Σέρι, η Ryanair επανέλαβε την πρότασή της για την «σωτηρία» του ελληνικού τουρισμού, κατηγόρησε τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για υψηλά τέλη, ενώ χαρακτήρισε ως «μονοπώλιο» την Aegean Airlines.

Μόνο η Ryanair, είπε, μπορεί να φέρει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% και συμπλήρωσε ότι η διεθνής πρόσβαση στην Ελλάδα είναι μη ανταγωνιστική, αφού άλλες πόλεις είναι αρκετά φτηνότερες, ενώ υποστήριξε ότι το «Ελ. Βενιζέλος» είναι κλειστό για τις εταιρίες χαμηλού κόστους.

Έτσι, ισχυρίστηκε ότι η ελληνική πρωτεύουσα είναι κατά πολύ ακριβότερη σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές μητροπόλεις, όπως η Μαδρίτη και η Ρώμη.

Η Ryanair υποστηρίζει ότι μπορεί να φέρει 10 εκατ. επιβάτες έως το 2017, εκ των οποίων τέσσερα εκατ. στην Αθήνα, δύο εκατ. στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατ. στους υπόλοιπους αερολιμένες, ενώ υπόσχεται να αντικαταστήσει το κενό χωρητικότητας των υπόλοιπων αερογραμμών.

Αυτά τα 10 εκατ. επιβατών, είπε η κ. Σέρι, θα φέρουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, 4,5 εκατ. νέους τουρίστες στην Ελλάδα και 4,5 δισ. ευρώ έσοδα για την ελληνική οικονομία. Επίσης, σημείωσε ότι η εμπλοκή της στο εσωτερικό θα φέρει φτηνότερα εισιτήρια, η δε φτηνότερη πρόσβαση θα οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη.

Πρόθεση της εταιρίας, είπε, είναι το πλάνο να ξεκινήσει από τον Οκτώβριο με τη δημιουργία δύο βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την εγκατάσταση της σε Μυτιλήνη, Καβάλα και Ιωάννινα, εγκαινιάζοντας συνολικά περισσότερα από 150 δρομολόγια, που θα δημιουργήσουν 8.500 νέες θέσεις εργασίας.

«Μόνο η Ryanair μπορεί να προσφέρει αυτή την επιβατική κίνηση στην Ελλάδα», υποστήριξε η κ. Σέρι, υπογραμμίζοντας ότι για όλα αυτά δεν θα χρειαστεί καμία επένδυση από πλευράς Δημοσίου.

Οι προϋποθέσεις που έθεσε για την έναρξη του επιχειρηματικού σχεδίου είναι:

– Το «Σπατόσημο» να παραμείνει 12 ευρώ ανά επιβάτη για όλα τα υπάρχοντα δρομολόγια και όλες τις αεροπορικές εταιρίες,

– Να υπάρχουν μηδενικοί αεροπορικοί φόροι σε νέα δρομολόγια για όλες τις αερογραμμές,

– Και να μειωθούν κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη τα τέλη του «Ελ. Βενιζέλος» για όλες τις αερογραμμές στην Αθήνα.

Η υπεύθυνη της εταιρείας σημείωσε ότι για την πρόταση έχουν ενημερωθεί τα υπουργεία Υποδομών, Τουρισμού και Οικονομικών, ωστόσο, τόνισε ότι η εταιρεία την επαναφέρει, λόγω του ανασχηματισμού.

Η κ. Σέρι υποστήριξε ότι η Ryanair έχει μέση τιμή εισιτηρίου τα 42 ευρώ, ποσό που είναι έξι φορές φτηνότερο από τους ναύλους της Olympic Air, ενώ τόνισε ότι η ιρλανδική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους μπορεί να δημιουργήσει ζήτηση στην αγορά, λόγω των χαμηλών της κομίστρων.

Επίσης, τόνισε ότι η Olympic και η Aegean κόβουν εσωτερικά και διεθνή δρομολόγια, ενώ συμπλήρωσε ότι η δεύτερη διακόπτει πτήσεις και αυξάνει τις τιμές, «κάτι που είναι αναπόφευκτο όταν μειώνεται η χωρητικότητα», προβλέποντας, μάλιστα, αυξήσεις από τον Οκτώβριο.

Aegean Airlines: Η Ryanair παραπληροφορεί

Η Aegean Airlines εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία απαντά σε όσα ελέχθησαν κατά τη συνέντευξη Τύπου της Ryanair και καυτηγόρησε την ιρλανδική εταιρεία ότι «παραπληροφορεί την ελληνική αγορά, σε μια προσπάθεια να επιτύχει ειδική φορολογική αντιμετώπιση και απαλλαγές».

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι η ελληνική αεροπορική αγορά είναι ανοικτή και προσβάσιμη σε όλους και «κάθε ευρωπαϊκή εταιρεία μπορεί να δραστηριοποιηθεί σε αυτήν με τους ίδιους φόρους και επιβαρύνσεις που πληρώνει και η AEGEAN».

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση:

«Η AEGEAN συνεισφέρει σήμερα στον τουρισμό με 4 εκ. επιβάτες εξωτερικού από Αθήνα και περιφέρεια, έναντι 1 εκ το 2004, παρουσιάζοντας αυξητική δυναμική κατά 22% το 2013. Προφανώς χωρίς φόρους Δημοσίου και επιβαρύνσεις αεροδρομίων, ύψους 160 εκατ. που καταβάλλει σε ετήσια βάση, θα μπορούσε να επιτύχει ακόμα σημαντικότερα μεγέθη.

· Το 2013 πετύχαμε σημαντική αύξηση κατά 15% και στην Αθήνα, που ήταν πτωτική τα προηγούμενα χρόνια.

· Τα τελευταία 3 χρόνια, 18 εκατ. επιβάτες μας τοποθετούν, στο πλαίσιο των Skytrax World Airline Awards, στην πρώτη θέση πανευρωπαϊκά ως την “Καλύτερη Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία στην Ευρώπη”, αναγνωρίζοντας και επιβραβεύοντας τη σχέση ποιότητας – τιμής που προσφέρουμε. Για εμάς η δική τους γνώμη και επιβράβευση έχουν τη μεγαλύτερη σημασία.

· Σε ό,τι αφορά το δίκτυο εσωτερικού έχουμε μειώσει τους ναύλους μας κατά 20-30% τα τελευταία 4 χρόνια, με αποτέλεσμα ο μέσος ναύλος να φθάνει σήμερα τα 46€ χωρίς φόρους.

· Έχουμε δεσμευθεί δημόσια και επανειλημμένα, ότι και μετά την εξαγορά της Olympic Air θα συνεχίσουμε να διατηρούμε τα χαμηλά επίπεδα ναύλων.»

Όπως υποιγραμμίζει η Aegean, «η Ryanair με όσα αναφέρει, παραπληροφορεί την ελληνική αγορά, σε μια προσπάθεια να επιτύχει ειδική φορολογική αντιμετώπιση και απαλλαγές. Η δραστηριότητα της Ryanair, όπως και της Easyjetκαι άλλων low cost εταιριών έχει μεγαλώσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Και αυτό είναι θεμιτό γιατί παρέχουν περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές. Η περαιτέρω ανάπτυξη είτε στο εσωτερικό, είτε στο εξωτερικό είναι επίσης θεμιτή, αρκεί να ανταγωνιζόμαστε όλοι επί ίσοις όροις. Αν η στρατηγική του Δημοσίου περιλαμβάνει μείωση των φόρων και τελών, αυτή θα πρέπει να αφορά και να ωφελεί ολόκληρη την αεροπορική αγορά, χωρίς διακρίσεις που δημιουργούν στρεβλώσεις.»

Πηγή: In.gr